Suppen

GEARfreak surfschool is dé plek om te suppen in de randstad. Met een les aanbod, en ruime mogelijkheden in de verhuur is er voor elk niveau, en elke wens een watersport mogelijkheid. Kom langs aan het Valkenburgse meer en geniet van deze heerlijke sport!

Suples

Ontsnap aan de drukte en geniet van de sereniteit van het SUP'en - beginnerslessen beschikbaar!

Sup verhuur

Geniet van zon, water en plezier, supverhuur voor ultieme wateravonturen!
Iedereen kan

Leren suppen

Suppen, suples, supverhuur, sup verhuur, sup huren, leren suppen, megasup, GEARfreak Surfschool, sup, surfcamp
Wat is suppen?

Een korte uitleg!

SUP (Stand-Up-Paddle) is een van de snelst groeiende en meest toegankelijke watersporten van dit moment. Je gaat op een surfboard staan en beweegt je voort doormiddel van een peddel. Je kunt door deze sport plekken op een unieke manier ervaren doordat je ze vanaf het water kunt bekijken!

De oorsprong is ontstaan in Hawaï, maar is inmiddels de hele wereld overgegaan. Op bijna alle plekken waar gesurfd wordt, wordt ook gesupt.

Deze watersport kan heel makkelijk en relaxt zijn, maar het kan ook een full-body workout zijn. Een mooie manier om een beetje fit te blijven dus!

Het Valkenburgse meer is hier ook heel erg geschikt voor. Er zijn veel meer dingen op het meer te ontdekken dan je eerst zou denken! Ben jij wat meer sportief? Maak dan een mooie tocht richting Wassenaar, Katwijk of Leiden!

Is suppen gezond?

Een super gezonde sport

Met het suppen maak je echt gebruik van je totale lichaam. Uiteraard is het goed voor je rug, schouders en armen. Maar ook voor je buikspieren en benen is erg goed. Eigenlijk voor je gehele lichaam dus.

Op de surfschool maken wij gebruik van het nieuwste materiaal, daardoor is het niet meer zo zwaar als vroeger. Hierdoor gaat de meeste aandacht naar de techniek, en leer jij het snelst!

Zelf leren suppen?

Leer eerst de basis!

Hoewel het wel mogelijk is, raden wij dit niet aan. Zeker niet als je met de basis nog onbekend bent! Zonder de juiste tips wordt het veel vallen en op de sup klauteren. Voorkom frustratie en laat je begeleiden door een instructeur. Die ziet precies waar jouw verbeterpunten zitten, en haalt het meeste uit jouw talent! Succes ervaringen werken simpelweg het meest motiverend!

Suppen op surfcamp

Sup onderdelen

De basis onderdelen van de sup uitrusting.

Suppen, suples, supverhuur, sup verhuur, sup huren, leren suppen, megasup, surfcamp
Blade

Het gedeelte van de peddel wat het water ingaat en het water ‘grijpt’.

Verlengstuk

Een stevig verlengstuk van paddle afgesteld op de juiste lengte voor jou!

Sup board

Stabiliteit en stijfheid. Dat is wat we in een supboard zoeken. Dit vinden we ook in (goede) opblaasbare sups.

Handvat

Om de sup handig in en uit het water te tillen hebben ze een handvat.

Leach

Als je van het board afvalt, wil je niet dat de sup weg kan drijven. Daarom zit deze met een koord van aan je enkel of middel.

Sup materiaal kopen

Het kopen van het juiste materiaal voor suppen is altijd moeilijk. GEARfreak kan je hier uitstekend en vrijblijvend in adviseren.

Als je niet precies weet waar je goed aan doet, kom dan gerust eerst diverse sups huren. Wij hebben divers materiaal liggen, hierdoor kan jij ervaren wat het beste bij jou past.

Sup materiaal is er in verschillende prijs en performance klassen. Van een basis, tot een high-end carbon modellen beschikbaar is. Goed materiaal maakt het suppen lichter en makkelijker. In de verhuur gebruiken wij vooral basis tot medium-end materiaal.

Hoofd onderdelen

• Sup board
  • Peddel
  • Leach

Overige onderdelen

• Vin
  • Wetsuit (eventueel)

FAQ Suppen

Kan je goed suppen op het valkenburgse meer?

Vanaf welke leeftijd kan ik leren suppen?

Waar zit GEARfreak Surfschool?

Hebben jullie sup stalling?

Waar kan ik sup materiaal kopen?