Wingfoilen

GEARfreak surfschool is dé plek om te wingfoilen in de randstad. Met een veelzijdig aanbod van lessen en verhuur is er voor elk niveau, en elke wens een wingfoil mogelijkheid. Kom langs aan het Valkenburgse meer en geniet van deze fantastische sport!

Wingfoilles

Vlieg over het water - leer wingfoilen en ervaar de ultieme sensatie!

Wingfoil verhuur

Vlieg in stijl, kies voor onze premium wingfoilverhuur en beleef een episch avontuur!
Iedereen kan

Leren wingfoilen

wingfoilen, wingfoilles, wingfoil verhuur, wingfoil huren, wingen, leer wingen, surfcamp, wingsurf introductieles
Op zoek naar een spectaculaire sport in de buitenlucht?

Leer wingfoilen bij GEARfreak!

Wingfoilen is een van de hotste watersporten van dit moment. En dat is helemaal logisch. Want met weinig wind, kan je met het wingfoilen al hoge snelheden ontwikkelen.

Om te leren wingfoilen moet je 2 aspecten beheersen. De wing, en daarna het board met de foil.

Het is ontzettend leuk om te leren, en elke les maak je serieuze stappen. Binnen no-time vlieg jij over het Valkenburgse meer.

Wingen, foilen?

Wat is wingfoilen precies?

Wingfoilen is echt anders dan windsurfen en kitesurfen. Bij wingfoilen sta je op een board, en heb je een kleine vlieger (wing) in je handen. Houdt deze op de juiste manier in de wind, en je maakt snelheid.

Is je snelheid hoog genoeg, dan gaat de foil werken. Dat is een vleugel die onder je board zit. Net als een vliegtuig die pas omhoog gaat bij een bepaalde snelheid, doet de foil dat ook. Je foil duwt het complete board, met jouw erboven op uit het water! De meeste weerstand valt weg, en jij glijd ineens soepel over het water!

Dit is wingfoilen. Met de wing foil je over het water. Het is bijna geruisloos. Bij een goede techniek kan je dit al met minimale wind beoefenen. Supergaaf!

Ja, dit klinkt wel tof!

Een wingfoilles boeken?

Tof dat je wil leren wingfoilen! In onze wingsurf introductieles maak je kennis met de wing.

Ontwikkel jij je snel, dan pakken we in no-time de foil erbij. Dit doen we in de wingfoil startcursus. We leren jouw hoe je de foil moet opzetten, en je gaat je eerste vlieg meters maken.

Wil jij naast je eerste vliegmeters, ook verder leren, en ook instructie krijgen hoe je vliegende bochten moet instarten, kijk dan bij de wingfoil seizoenscursus. Dan pak je echt alles mee!

Windsurfen op surfcamp

Wingfoil onderdelen

De basis onderdelen van het windsurfen.

Wing

Een kleine kite, die je gewoon in je handen vasthebt.

Wingboard

We beginnen met een stabiel board, en eindigen een heel stuk kleiner!

Mast

Front blade

Fuselage

Rear blade

Wetsuit

Uiteraard blijf je met een goed wetsuit lekker warm!

Wingfoil materiaal kopen

Het kopen van het juiste materiaal voor wingfoilen is altijd moeilijk. GEARfreak kan je hier uitstekend en vrijblijvend in adviseren.

Als je niet precies weet waar je goed aan doet, kom dan gerust eerst diverse wingfoil setjes huren. Wij hebben divers materiaal liggen, hierdoor kan jij ervaren wat het beste bij jou past.

Wingfoilen is een materiaal sport waarbij er voor elk product een basis, tot een high-end carbon model beschikbaar is. Goed materiaal maakt het wingfoilen lichter en makkelijker. Maar het materiaal moet aansluiten bij jou niveau, ambitie en budget!

Hoofd onderdelen

• Wing
  • Board
  • Foil (set)
  • Wetsuit

Overige onderdelen

• Wing leach
  • Board Leach
  • Front & rear blade (foil)
  • Fuselage (foil)
  • Mast (foil)

FAQ Wingfoilen

Kan je goed wingfoilen op het valkenburgse meer?

Vanaf welke leeftijd kan ik leren wingfoilen?

Waar zit GEARfreak Surfschool?

Hebben jullie wingfoil stalling?

Waar kan ik wingfoil materiaal kopen?